Zaznacz stronę

Facebook to najpopularniejszy na świecie portal społecznościowy, który od wielu lat jest czymś więcej niż tylko miejscem spotkań online ze znajomymi. Czy wiesz jak wykorzystać jego potencjał i samodzielnie promować swoją firmę na Facebooku?

Rozpocznij od wyznaczenia celu

Masz już stronę firmową na Facebooku? Pierwszy krok zatem już za Tobą. Teraz przychodzi czas, by określić cele działań. Czy zależy Ci na budowaniu rozpoznawalności swojej marki? A może głównym celem jest zwiększenie sprzedaży? Lub też Facebook okaże się podstawowym kanałem do obsługi Twoich klientów? Jako firma chcesz osiągnąć konkretne cele obecności na Facebooku i warto je sobie uświadomić już na początku działań.

Facebook na przestrzeni lat zmienił się diametralnie. Startował jako miejsce publikowania zdjęć, dzielenia się informacjami o sobie ze znajomymi i rodziną w intrenecie. Teraz to machina biznesowa, która również chce pomnażać swoje zyski. Dlatego niezależnie od celu jaki Ci przyświeca, wiedz, że za promowanie firmy na Facebooku musisz zapłacić.

Zasięg organiczny to już historia

Może pamiętasz te czasy, gdy wystarczyło opublikować post na Facebooku, a polubienia, komentarze i udostępnienia pojawiały się same. Twój wpis docierał wtedy do 30,50, może nawet 70% publiczności i działania okazywały się prostsze. Te czasy minęły bezpowrotnie i teraz do promocji firmy na Facebooku potrzebujesz budżetu reklamowego.

Plusem jest to, że samodzielnie określasz wysokość budżetu. To Ty wiesz na ile stać Twoją firmę, a budżet możesz elastycznie dostosowywać do swoich możliwości oraz np. kalendarza promocji zaplanowanego w Twojej firmie. Możesz zacząć już od nawet 100 zł miesięcznie, górna granica budżetu oczywiście nie istnieje.

Cele marketingowe dostępne na Facebooku

Facebook udostępnia katalog dostępnych celów marketingowych, dzięki którym możesz samodzielnie dopasować ten idealny dla Ciebie. Możesz wybrać cel jako świadomość, więc wspomnianą rozpoznawalność marki oraz zasięg, ale równie dobrze może zależeć Ci na konkretnych działaniach. Wśród nich wyróżnić można ruch na stronie, aktywność (a więc polubienia, komentarze etc.), instalacje konkretnej aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskanie większej liczby wiadomości czy kontaktów. Ostatnim katalogiem celów jest konwersja, a więc miernik typowo sprzedażowy. To cel możliwy do wybrania przez tych, którzy np. prowadzą sprzedaż swoich produktów i usług przez internet.

Grupa docelowa kluczem do sukcesu

Jeśli wiesz już jaki jest cel Twoich działań, czas, aby zastanowić się kto stanowi Twoją grupę docelową. Jeśli np. produkujesz ubranka dla dzieci, Twoim targetem będą rodzice dzieci w określonym wieku. Ale warto pomyśleć również o dziadkach, którzy również mogą chcieć zakupić ubranka dla wnucząt. W ten sposób rozszerzasz grupę docelową, a Facebook pozwala Ci kierować do różnych osób odmienne komunikaty reklamowe. Warto też dokładnie zastanowić się nad swoim produktem – jeśli jego wyróżnikiem jest ekologiczny charakter, można przy określaniu grupy docelowej zaznaczyć osoby interesujące się ekologią. Dobierając dokładnie grupę docelową, można mieć pewność, że komunikat reklamowy trafi dokładnie do tych osób, które są zainteresowane danym produktem lub usługą.

Testy i optymalizacja

To tak naprawdę podstawa skutecznych działań na Facebooku. Bez monitorowania efektów, skuteczności danych komunikatów reklamowych czy dopasowania ich do grupy docelowej można „przepalić budżet”, czyli wydać środki reklamowe nie osiągając z tego korzyści. Tego natomiast żaden właściciel firmy zdecydowanie nie potrzebuje.

Secured By miniOrange