Zaznacz stronę

Obecne czasy wymuszają zmiany w zakresie reklamowania się firm. Do lamusa odeszły bezpowrotnie anonse w gazetach, coraz popularniejsze są formy reklamowania się w sieci, z których przedsiębiorcy chętnie korzystają. Czy wobec tego wizytówka i pieczątka to atrybuty firmowe, których nikt już nie potrzebuje? Warto to sprawdzić.

Wizytówka – trwały ślad po spotkaniu

Pozyskiwanie klientów odbywa się w nieco inny sposób niż kiedyś, ale nadal przedsiębiorcy zależy na jednym – by być zapamiętanym oraz by współpraca doszła do skutku. Po spotkaniu zazwyczaj przesyła się maila podsumowującego bądź dodaje kontakt w telefonie. Czy to oznacza, że wizytówka to niepotrzebny gadżet?

Wizytówka to jeden z najstarszych sposobów przekazu informacji kontaktowych oraz jedna z najstarszych form reklamy. Mimo że nie jest nowoczesnym rozwiązaniem, to znajduje zastosowanie w biznesie i warto jej używać także w czasach Internetu. Ma kilka niezaprzeczalnych zalet. Po pierwsze, pozwala w szybki oraz wygodny sposób przekazać informacje o danym podmiocie. Wizytówka ogranicza się tylko do najpotrzebniejszych informacji, można więc bez trudu znaleźć interesujące dane kontaktowe. Ponadto, wpisanie do smartfona nie tylko numeru telefonu oraz nazwy kontaktu, ale i adresu i szczegółowych danych, może okazać się bardziej kłopotliwe niż zerknięcie na wizytówkę. Ta metoda przekazywania informacji kontaktowych jest też wolna od pomyłek – ile razy zdarzyło się błędnie zapisać nazwisko lub numer telefonu?

Po drugie, wizytówka to dodatkowa forma reklamy. Niewielki format nie daje możliwości przepełnienia treściami, ale w tym przypadku w prostocie siła. Ciekawe logo, krótkie hasło i dane kontaktowe mogą być bardziej zapamiętane przez potencjalnego klienta niż wielostronicowa ulotka opisująca zalety podjęcia współpracy. Warto jednak pamiętać, że wizytówka powinna być wydrukowana w wysokiej jakości, na odpowiednim papierze i z użyciem czytelnych fontów. Szczegóły mają tu bardzo duże znaczenie.

Po trzecie, wizytówka nadal pozostaje jedną z najtańszych form promocji. Zarówno wykonanie, jak i wydruk są mniej kosztowne niż kampanie reklamowe w Internecie. Warto też wspomnieć o zerowym ryzyku inwestycji, a jedynie potencjalnych korzyściach. Szybka wymiana informacji i potencjalne korzyści to wystarczające argumenty, by zainwestować w wizytówki.

Pieczątka – praktyczne narzędzie ułatwiające pracę

A co z pieczątką? Czy warto wykorzystywać ją wciąż w codziennej pracy? Oczywiście – to równie przydatne narzędzie co wizytówka, przynoszące przedsiębiorstwu sporo korzyści. Po pierwsze, pieczątka pozwala oszczędzić czas poświęcony na odręczne podpisywanie wszystkich dokumentów. Wystarczy przybić stempel by zaznaczyć dane firmy. Po drugie, podobnie jak wizytówka, także i pieczątka stanowi formę reklamy o niskich kosztach. Potencjalny klient może zobaczyć pieczątkę w wielu miejscach i skojarzyć ją z danym podmiotem gospodarczym. Dlatego też warto na pieczątce umieścić np. adres e-mail, który ułatwi kontakt zainteresowanym. Po trzecie, dane firmy umieszczone na pieczątce ułatwiają kontakt z daną firmą, co docenią potencjalni kontrahenci. Sam podpis na dokumencie nie jest tak przydatny jak stempel z danymi adresowymi. I wreszcie – pieczątka to ułatwienie pracy. Zamiast tracić czas na składanie podpisów, można przystawić stempel na dokumencie.

Wiarygodność to podstawa

Nie każdy przedsiębiorca, zwłaszcza ten działający w Internecie, myśli o tym aspekcie. Proste narzędzia typu wizytówka czy pieczątka mają też inny wymiar niż tylko ułatwienie kontaktu, forma promocji czy poprawa komfortu pracy. Posiadając pieczątkę oraz wizytówkę, firma jest postrzegana jako wiarygodna oraz rzetelna, której warto zaufać. To bardzo istotny aspekt w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa.

Secured By miniOrange