Zaznacz stronę

Ekologiczny, naturalny – te słowa zagościły na stałe w naszym słowniku i w ostatnich latach powtarzają się coraz częściej. Czy to tylko moda, a może coś więcej? Spójrz, jak może funkcjonować EKO firma i jak wdrożyć ekologię w jej DNA.

Ekologia to nie tylko moda

Przez długi czas rozwoju przemysłowego ekologia zeszła na dalszy plan i każdy postępował według własnych reguł. Rozwijające się gospodarki sprawiły, że produkcja dóbr zdecydowanie przyspieszyła, a technologia zrobiła kilka kroków naprzód. Nie odbyło się to bez wpływu na planetę.

Po latach zaniedbań czas na nowo zadbać o środowisko. Obecnie ekologia stała się modna, ale dobro planety to coś więcej niż chwilowy trend. To konieczność, by ochronić środowisko wszystkimi możliwymi sposobami. Liczą się nie tylko odgórne inicjatywy, ale i oddolne działania podejmowane przez ludzi oraz firmy.

Jak dbać o środowisko w firmie cateringowej?

Choć firma cateringowa nie od razu kojarzy się z ekologią, to takie rozwiązania są również możliwe. Najlepszym przykładem jest Fit Catering, którego ofertę można znaleźć na stronie: https://fit-catering.pl/eko/. To firma, która stara się ograniczyć plastik, ale nie tylko. Przeprowadza również zwrot papierowych toreb, na który może zdecydować się każdy klient, który otrzymuje dietę z Fit Catering. Papierowe torby odbierane są przez kurierów współpracujących z przedsiębiorstwem. Wystarczy złożyć torby i pozostawić je w miejscu, w którym zwykle zostawiany jest catering lub też przekazać osobiście dostawcy. Torby są wykorzystywane między innymi do przechowywania suchych produktów czy też segregowania odpadów.

Kolejnym ważnym aspektem są eko sztućce. W miejscu plastikowych odpowiedników firma wprowadziła bioplastikowe sztućce, które powstają w wyniku utylizacji pestek awokado. Każdy z elementów potrzebuje tylko 240 dni do pełnego rozkładu.

Istnieje również możliwość zamówienia posiłków w ekologicznych pudełkach. Opakowania są całkowicie biodegradowalne oraz bezpieczne dla środowiska. Do ich wytworzenia służy pulpa celulozowa.

Ekologia ma wpływ na pozytywny wizerunek firmy

Świadome przedsiębiorstwo, które dba nie tylko o swoje interesy, ale i dobro planety, lepiej prezentuje się w oczach klientów oraz osób rozważających pracę w danym miejscu. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Pracuj.pl wynika, że ponad 60% respondentów pozytywnie ocenia wspieranie przez firmę ochrony środowiska. Wyniki nie zależą od wieku respondentów.

Co równie ważne, słowo „ekologiczny” ma pozytywny wydźwięk i jest kojarzony z wysoką jakością. Jeśli przedsiębiorstwo zajmuje się kwestiami ekologicznymi, to działa nie tylko etycznie, ale i oddziałuje pozytywnie na swój wizerunek. Zwłaszcza że zaangażowanie się w takie działanie nie oznacza ponoszenia dużych kosztów inwestycyjnych. Co prawda materiały biodegradowalne mogą mieć nieco wyższą cenę niż syntetyczne odpowiedniki, ale koszty nie powinny nadmiernie obciążyć przedsiębiorstwa. Szczególnie biorąc pod uwagę korzyści dla firmy i jej wizerunku.

Secured By miniOrange