Zaznacz stronę

Wizerunek firmy to ostatnio bardzo popularny i wyświechtany termin – dużo osób mylnie uważa, że jest to tylko kolor długopisów czy logo. Nic bardziej mylnego. Na wizerunek firmy oprócz identyfikacji wizualnej składają się wszelkie działania prowadzone przez firmę, podejście do klienta, employer branding, wartości. Lista jest naprawdę długa. Oto podstawowy poradnik dla osób, które są na początku swojej drogi i jeszcze nie wiedzą od czego powinny zacząć planowanie działań wizerunkowych swojej firmy.

Wizerunek firmy – co to?

Każdy przedsiębiorca marzy, aby marka którą stworzył była silna i rozpoznawalna. To właśnie cechy dobrze stworzonej marki. Tożsamość zbudowana tak, aby wryć się w umysły odbiorców. Dlatego wizerunek firmy to dużo więcej niż kolory, strona internetowa i wszystko to, nad czym wydaje nam się, że można zapanować. Wizerunek firmy to kampanie reklamowe jakie tworzy, ale także to jak reaguje na sytuacje kryzysowe.

Odpowiednie kanały komunikacji

Dobieraj odpowiednie kanały komunikacji pod Twojego klienta. Co to znaczy? Jeżeli prowadzisz salon manicure będzie to Facebook i Instagram, bo pokazując instastory na żywo ze swoimi pracami i zadowolonymi klientkami, powie to o Tobie więcej niż hasła i reklamy, a Twoim klientom zależy po prostu na zawsze ładnych paznokciach i inspiracji na kolejne stylizacje, które nagrywając video, po prostu im dasz.

Od ogółu do szczegółu

Nie tylko to jak traktujemy naszych klientów, odpisując im na wiadomości prywatne jest istotne. Ważny jest także sposób, w jaki traktujemy naszych pracowników i co oferujemy kandydatom na określone stanowiska. Mając dobry wizerunek, jesteśmy konkurencyjni na rynku. Rozpoznawalni i poszukiwani. Ważne jest, aby rozpoczynając naszą działalność mieć mniej więcej w głowie co i do kogo chcemy komunikować. Nie każdy jest mistrzem w komunikacji, dlatego na późniejszym etapie warto oddać sprawy wizerunkowe specjalistom, nie mniej jednak każdy klient z początku działalności restauracji zapamięta jak sam szef chodził pomiędzy stolikami i pytał się o zadowolenie gości ze smaku dań i dolewanie napojów. Nawet takie zachowanie może zaprocentować w przyszłości.

W Internecie nic nie ginie

Warto pamiętać o prostej rzeczy. W Internecie nic nie ginie, każdy czuje się Bogiem i może napisać o Tobie wszystko. Że burknąłeś na niego, zapakowałeś towar w nie taki papier jak on chciał, a nawet, że masz krzywy murek przy wejściu do siedziby Twojej działalności. Klienci weryfikują usługodawców i czytają recenzje, polecenia, etc. Dlatego należy dbać o każdorazowy kontakt z człowiekiem, wygląd maili i wszystko co wysyłasz swoim klientom.

Nie wszystko na raz

Skoro już wiesz, że na wizerunek składa się cały szereg czynników, pamiętaj, że „nie od razu Rzym zbudowano”. Lepiej zacząć od dobrej strategii marki, wiedzieć co chce się komunikować, a dopiero potem stawiać stronę internetową i inne social media, a później dopracowywać takie szczegóły jak firmowe długopisy czy naklejki na samochód. Chociaż i taka forma promocji może okazać się korzystna dla naszego wizerunku, nie mniej jednak nie jest ona priorytetem.