Zaznacz stronę

Wielu nowych przedsiębiorców nie docenia możliwości e-mail marketingu i tego co może uzyskać dzięki wysyłaniu ciekawych komunikatów do swoich klientów. Poznaj podstawowe zasady działania tego narzędzia i zacznij wykorzystywać́ go w codziennej pracy Twojej firmy.

E-mail: najlepsza forma komunikacji?

E-mail jest prosty. Nic nie kosztuje. Trafia do skrzynki klienta w ciągu sekundy. Czyli natychmiast od momentu, kiedy go wysłałeś. Możesz sprawdzić́ ile osób go odczytało. Jest prosty w przygotowaniu, o ile wiesz, co w nim napisać. Możesz spersonalizować go pod swoich klientów, znając ich potrzeby. Te kilka zalet sprawia, że osoby, które nie mają zbyt dużej ilości środków na promocje firmy powinny regularnie prowadzić́ mailing do swoich klientów.

Tytuł jest istotny

Tytuł maila powinien zainteresować czytelnika. Nie zdradzaj wszystkiego od razu.  To samo tyczy się nagłówka. Powinien korespondować zarówno z tytułem jak i z dalszą treścią maila.

Pisz do zainteresowanych odbiorców

Kluczowa jest baza potencjalnych klientów. Im więcej tym lepiej? Nie koniecznie. Odbiorcy czytający Twojego maila powinni być́ realnie zainteresowani tym, co do nich piszesz. Masowe wysyłanie maili do osób, które nie są̨ zainteresowane ofertą oraz tematyką jest bez sensu. Należy zadać sobie pytania: jaki jest mój cel? Co jest ważne dla mojego odbiorcy? Warto weryfikować́ czego oczekują̨ Twoi klienci, jaka wiedza ich interesuje. W mailach powinny znajdować́ się̨ dodatkowe informacje, a nie to co jest łatwo dostępne na stronie internetowej. Warto podkreślać́ wyjątkowość́ treści w mailach i stwarzać obraz premium dla tego co uzyskują̨ subskrybenci maila.

Styl wysyłanych maili

Pisząc maile do klientów zachowaj zdrowy umiar. Nie pisz banałów i ogólników. Dopasuj język przekazywanej wiadomości do swoich klientów. Zwracaj się bezpośrednio do nadawcy, a komunikat dostosuj do aktualnych wydarzeń, pór roku i okoliczności. Dbaj o wygląd treści, przejrzystość tekstu i styl.

Newsletter – świetna forma promocji

Newsletter to forma mailingu, która jest dosyć́ przejrzysta dzięki niezmiennej formie i szablonowi, ułatwiającym Tobie i Twojej firmie wysyłanie treści regularnie. Dzięki stałemu wyglądowi klienci przyzwyczają się, że właśnie tak wygląda mail od Twojej firmy. Powinien być dopracowany graficznie i spójny z założeniami marki – popracuj nad kolorami, widocznością̨ logo i fontem, tak aby newsletter bezpośrednio korespondował ze stroną internetową Twojego przedsiębiorstwa.

Nie samym tekstem człowiek żyje

Pamiętaj, że tak samo ważne jak dobry tekst są trafne grafiki, podkreślające przekaz i faktycznie do niego pasujące. Zdjęcia umieszczaj na górze maila, tak, aby przyciągały uwagę. Nie stroń także od infografik i tabel – zwiększają one atrakcyjność i zaciekawiają odbiorcę. Zadbaj także o przyciski zachęcające do interakcji.

Nie daj o sobie zapomnieć

Ostatnia, ale jedna z najważniejszych porad to to, abyś decydując się na e-mail marketing prowadził go regularnie. Nie daj o sobie zapomnieć, ale nie przesadzaj także w drugą stronę – nie chcesz, aby klienci zaczęli kojarzyć Cię ze spamem i dużą ilością zupełnie nikomu nie potrzebnych do niczego informacji.

Wizerunek firmy – dlaczego jest tak ważny?

Wizerunek firmy to ostatnio bardzo popularny i wyświechtany termin – dużo osób mylnie uważa, że jest to tylko kolor długopisów czy logo. Nic bardziej mylnego. Na wizerunek firmy oprócz identyfikacji wizualnej składają się wszelkie działania prowadzone przez firmę,...

Darmowe metody promocji firmy

Żadna firma nie może dobrze funkcjonować i skutecznie rywalizować z konkurencją bez odpowiedniej promocji. Działa ona jak tlen, sprawia, że przedsiębiorstwo ma stały dopływ świeżego powietrza - nowych klientów. Jak jednak zdobyć nowe zlecenia, kiedy nie mamy zbyt dużo...

E-mail marketing – dlaczego jest ważny dla Twojego biznesu?

Wielu nowych przedsiębiorców nie docenia możliwości e-mail marketingu i tego co może uzyskać dzięki wysyłaniu ciekawych komunikatów do swoich klientów. Poznaj podstawowe zasady działania tego narzędzia i zacznij wykorzystywać́ go w codziennej...

Jak ruszyć z własną firmą? Co jest najważniejsze na początku?

Początki zawsze są trudne i odnosi się to do wielu dziedzin życia. Ruszyć z miejsca, by osiągnąć sukces, nie jest łatwo, ale nie oznacza to, że jesteśmy skazani na porażkę. Trzeba myśleć pozytywnie, liczyć na trochę szczęścia, ale jak wiadomo -...

Profil zaufany oraz podpis elektroniczny – czym się różnią i dlaczego warto je posiadać?

Od niepamiętnych czasów załatwianie spraw urzędowych stanowi problem dla większości obywateli. Aby temu zaradzić Ministerstwo Cyfryzacji udoskonaliło swoje usługi, dając możliwość utworzenia profilu zaufanego oraz podpisu elektronicznego....

Sama strona www nie wystarczy – jak ją wypromować?

Zrobiliśmy to - otworzyliśmy firmę i podjęliśmy pierwsze kroki, aby ją wypromować, rozpowszechnić w świadomości klientów. Przede wszystkim stworzyliśmy stronę internetową, która będzie naszym głównym miejscem kontaktu z klientami, prezentowania...