Początki zawsze są trudne i odnosi się to do wielu dziedzin życia. Ruszyć z miejsca, by osiągnąć sukces, nie jest łatwo, ale nie oznacza to, że jesteśmy skazani na porażkę. Trzeba myśleć pozytywnie, liczyć na trochę szczęścia, ale jak wiadomo – szczęściu trzeba pomóc. To zdecydowanie konieczne, gdy startujemy z własną firmą. Nie wiemy, jak to się wszystko ułoży, ale na pewno podejmując określone działania już na samym początku, zwiększamy swoje szanse na sukces. O czym warto pamiętać?
Wielki wyścig
Przede wszystkim o tym, że klienci muszą dowiedzieć się o naszej firmie, muszą ją poznać, wiedzieć, że istnieje. Bez tego nie mamy szans, aby ktoś w ogóle zainteresował się naszą działalnością, brał ją pod uwagę, porównywał z inną, by dokonać ostatecznego wyboru. Jeśli więc chcemy stanąć do wyścigu (dotrzeć do klientów), a później dobiec na metę pierwsi (gdy nasza oferta okazuje się najlepsza), powinniśmy się postarać i zaprezentować najkorzystniej. Jakie podjąć działania, aby tak było?
Miejsce w sieci
Podstawą jest strona internetowa, która powinna być miejscem, w którym nasi klienci dowiedzą się wszystkiego, co istotne o naszej ofercie. To bardzo ważne, bo jeśli strona będzie nieczytelna, informacje zostaną podane w niestrawnej formie, to klient może się zniechęcić i skorzystać z propozycji innej firmy. Liczy się pierwsze wrażenie, które musi być na tyle dobre, aby potencjalny klient został z nami dłużej. Żeby zaczął sprawdzać ofertę, cennik, zakładkę na temat tego, co możemy dla niego zrobić. Może tak mu się spodoba, że sprawdzi też inne miejsca na stronie, na czele z blogiem. Blog warto prowadzić i robić to dobrze, gdyż możemy w ten sposób zbudować swoją pozycję jako eksperta w danej dziedzinie.
Co równie ważne – strona www powinna być skoordynowana z kanałami social media, jak Facebook, Twitter czy Google+. Niekiedy też – w zależności od branży – z Instagramem, Snapchatem czy Pinterestem. Co ciekawe, czasami zaś wystarczają tylko media społecznościowe, nieprzypadkowo więc niektóre firmy działają na przykład wyłącznie na Facebooku i świetnie sobie radzą z obsługą klientów czy prezentowaniem oferty. Niemniej, zawsze warto mieć stronę internetową, to wartość dodana każdego biznesu.
A co z innymi działaniami?
To, że większość osób korzysta dziś z internetu, nie oznacza jednak, że można sobie odpuścić inne działania, szczególnie te w realu. Są równie ważne, jak dobra strona www czy obecność w social mediach, zwłaszcza gdy dopiero rozkręcamy swój biznes. O czym trzeba pamiętać? Warto zawsze mieć przy sobie wizytówki, które mogą przydać się w każdej sytuacji. Tak samo ulotki, na których streścimy to, czym się zajmujemy. Istotne, by pojawiać się na spotkaniach branżowych, zdobywać nowe kontakty biznesowe, bo to – podobnie jak pozyskiwanie nowych klientów – sprawia, że zyskujemy na znaczeniu, budując swoją pozycję jako zaufanego partnera. Zyskujemy tak wiedzę od bardziej znanych podmiotów, doświadczenie, jakie może zaprocentować w przyszłości.
Własna – dobrze zaprojektowana, przyjazna dla użytkowników, czytelna, bogata w interesujące treści – strona internetowa jest podstawą większości nowo powstających firm. Jest także znakiem rozpoznawczym najlepszych marek na rynku. Zawsze warto postarać się, aby zasługiwała na uwagę naszych klientów, jednocześnie nie zapominając o innych, bardziej tradycyjnych działaniach promocyjnych.