Zaznacz stronę

Początki zawsze są trudne i odnosi się to do wielu dziedzin życia. Ruszyć z miejsca, by osiągnąć sukces, nie jest łatwo, ale nie oznacza to, że jesteśmy skazani na porażkę. Trzeba myśleć pozytywnie, liczyć na trochę szczęścia, ale jak wiadomo – szczęściu trzeba pomóc. To zdecydowanie konieczne, gdy startujemy z własną firmą. Nie wiemy, jak to się wszystko ułoży, ale na pewno podejmując określone działania już na samym początku, zwiększamy swoje szanse na sukces. O czym warto pamiętać?

Wielki wyścig

Przede wszystkim o tym, że klienci muszą dowiedzieć się o naszej firmie, muszą ją poznać, wiedzieć, że istnieje. Bez tego nie mamy szans, aby ktoś w ogóle zainteresował się naszą działalnością, brał ją pod uwagę, porównywał z inną, by dokonać ostatecznego wyboru. Jeśli więc chcemy stanąć do wyścigu (dotrzeć do klientów), a później dobiec na metę pierwsi (gdy nasza oferta okazuje się najlepsza), powinniśmy się postarać i zaprezentować najkorzystniej. Jakie podjąć działania, aby tak było?

Miejsce w sieci

Podstawą jest strona internetowa, która powinna być miejscem, w którym nasi klienci dowiedzą się wszystkiego, co istotne o naszej ofercie. To bardzo ważne, bo jeśli strona będzie nieczytelna, informacje zostaną podane w niestrawnej formie, to klient może się zniechęcić i skorzystać z propozycji innej firmy. Liczy się pierwsze wrażenie, które musi być na tyle dobre, aby potencjalny klient został z nami dłużej. Żeby zaczął sprawdzać ofertę, cennik, zakładkę na temat tego, co możemy dla niego zrobić. Może tak mu się spodoba, że sprawdzi też inne miejsca na stronie, na czele z blogiem. Blog warto prowadzić i robić to dobrze, gdyż możemy w ten sposób zbudować swoją pozycję jako eksperta w danej dziedzinie.

Co równie ważne – strona www powinna być skoordynowana z kanałami social media, jak Facebook, Twitter czy Google+. Niekiedy też – w zależności od branży – z Instagramem, Snapchatem czy Pinterestem. Co ciekawe, czasami zaś wystarczają tylko media społecznościowe, nieprzypadkowo więc niektóre firmy działają na przykład wyłącznie na Facebooku i świetnie sobie radzą z obsługą klientów czy prezentowaniem oferty. Niemniej, zawsze warto mieć stronę internetową, to wartość dodana każdego biznesu.

A co z innymi działaniami?

To, że większość osób korzysta dziś z internetu, nie oznacza jednak, że można sobie odpuścić inne działania, szczególnie te w realu. Są równie ważne, jak dobra strona www czy obecność w social mediach, zwłaszcza gdy dopiero rozkręcamy swój biznes. O czym trzeba pamiętać? Warto zawsze mieć przy sobie wizytówki, które mogą przydać się w każdej sytuacji. Tak samo ulotki, na których streścimy to, czym się zajmujemy. Istotne, by pojawiać się na spotkaniach branżowych, zdobywać nowe kontakty biznesowe, bo to – podobnie jak pozyskiwanie nowych klientów – sprawia, że zyskujemy na znaczeniu, budując swoją pozycję jako zaufanego partnera. Zyskujemy tak wiedzę od bardziej znanych podmiotów, doświadczenie, jakie może zaprocentować w przyszłości.

Własna – dobrze zaprojektowana, przyjazna dla użytkowników, czytelna, bogata w interesujące treści – strona internetowa jest podstawą większości nowo powstających firm. Jest także znakiem rozpoznawczym najlepszych marek na rynku. Zawsze warto postarać się, aby zasługiwała na uwagę naszych klientów, jednocześnie nie zapominając o innych, bardziej tradycyjnych działaniach promocyjnych.

Sama strona www nie wystarczy – jak ją wypromować?

Zrobiliśmy to - otworzyliśmy firmę i podjęliśmy pierwsze kroki, aby ją wypromować, rozpowszechnić w świadomości klientów. Przede wszystkim stworzyliśmy stronę internetową, która będzie naszym głównym miejscem kontaktu z klientami, prezentowania...

Jak ruszyć z własną firmą? Co jest najważniejsze na początku?

Początki zawsze są trudne i odnosi się to do wielu dziedzin życia. Ruszyć z miejsca, by osiągnąć sukces, nie jest łatwo, ale nie oznacza to, że jesteśmy skazani na porażkę. Trzeba myśleć pozytywnie, liczyć na trochę szczęścia, ale jak wiadomo -...

E-mail marketing – dlaczego jest ważny dla Twojego biznesu?

Wielu nowych przedsiębiorców nie docenia możliwości e-mail marketingu i tego co może uzyskać dzięki wysyłaniu ciekawych komunikatów do swoich klientów. Poznaj podstawowe zasady działania tego narzędzia i zacznij wykorzystywać́ go w codziennej...

Darmowe metody promocji firmy

Żadna firma nie może dobrze funkcjonować i skutecznie rywalizować z konkurencją bez odpowiedniej promocji. Działa ona jak tlen, sprawia, że przedsiębiorstwo ma stały dopływ świeżego powietrza - nowych klientów. Jak jednak zdobyć nowe zlecenia, kiedy nie mamy zbyt dużo...

Wizerunek firmy – dlaczego jest tak ważny?

Wizerunek firmy to ostatnio bardzo popularny i wyświechtany termin – dużo osób mylnie uważa, że jest to tylko kolor długopisów czy logo. Nic bardziej mylnego. Na wizerunek firmy oprócz identyfikacji wizualnej składają się wszelkie działania prowadzone przez firmę,...

Rejestracja firmy od A do Z

A jakby tak zrezygnować z etatu i przenieść się na “swoje”? Wielu osobom ten pomysł wydaje się kuszący i nic dziwnego - własna firma pozwala jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła, zrealizować zawodowe plany, wprowadzić koncepcje i pomysły, których nie mamy...