Sukces małych firm w dużej mierze spowodowany jest prowadzeniem zintegrowanej komunikacji marketingowej. Wiąże się to z promocją w social mediach. Kanały społecznościowe dostarczają firmom wiele korzyści. W obecnych czasach pomagają dotrzeć do kluczowych klientów i efektywnie kształtować wizerunek marki w umysłach nabywców.
Media społecznościowe, czyli spersonalizowany kontakt z klientem
Każdego dnia media społecznościowe ulegają modyfikacjom i są wyposażane w szereg dodatkowych funkcji. Kluczowe portale umożliwiające prowadzenie działań promocyjnych dla firmy to Facebook, Instagram, Twitter oraz Snapchat. Korzystając z Facebooka można rozpocząć od założenia firmowego fanpage’a. Samo prowadzenie takiej strony to nic, w porównaniu z możliwościami promocyjnymi. W prosty sposób można utworzyć na Facebooku płatną reklamę, która trafi do docelowej grupy odbiorców oraz jednocześnie analizować statystyki własnych działań promocyjnych. Co więcej, od niedawna pojawiła się możliwość tworzenia spersonalizowanych reklam za pomocą Messengera. Ten sposób promocji pozwala tworzyć indywidualne oferty, dostosowane do potrzeb danego konsumenta. Snapchat to również ciekawe narzędzie, ponieważ w prosty i często darmowy sposób można skontaktować się z konkretnym klientem. Wystarczy mieć go w gronie znajomych, a następnie wysłać indywidualnego Snapa.
Social Media to większe grono lojalnych klientów
Prowadzenie firmowego fanpage’a na Facebooku daje firmom dowolność w dodawaniu postów, zdjęć oraz reklam. Częste wpisy w mediach społecznościowych, które angażują klientów w wyrażanie własnych opinii, przyczyniają się do kształtowania więzi marki z klientem. Ponadto zadowoleni klienci podsyłają stronę swoim znajomym oraz często rekomendują produkty, bądź usługi firmy. Instagram również daje bogate możliwości powiększania liczby klientów, a na pewno pozwala trafić do większej grupy odbiorców. Odpowiednie wykorzystanie hashtagów pozwala dotrzeć do osób, które dotychczas nigdy nie słyszały o firmie. Ciekawym rozwiązaniem dla firm jest tworzenie instagramowych konkursów, związanych z publikowaniem jakiegoś zdjęcia bądź posta. Co prawda wiąże się to z niewielkim kosztem, który trzeba przeznaczyć na nagrody, ale szansa na przyciągnięcie nowych obserwujących jest bezcenna.
Media społecznościowe a kształtowanie wizerunku
Czynne funkcjonowanie firmy w social mediach pozwala na wykreowanie oczekiwanego wizerunku w oczach nabywców. Dobrze jest zadbać o odpowiednią szatę graficzną oraz spójność tekstów. Biorąc pod uwagę możliwości Instagrama, warto w pełni wykorzystać istniejące filtry do edycji zdjęć. Najlepiej, żeby były jednolite w kolejnych publikacjach. Snapchat jest równie ciekawym narzędziem, ale głównie sprawdza się w przyciąganiu młodszych odbiorców. Obecnie Snapchat umożliwia tworzenie własnych geofiltrów oraz prowadzenie kampanii reklamowych. Jest przydatny, ponieważ pokazuje to, co się dzieje w danej chwili, a w przypadku niepowodzenia pozwala uniknąć fali krytyki.
Kreatywne posty – sposoby uzyskania większego zasięgu
Obecnie w social mediach istnieje wiele sposobów, które powodują pozyskanie nowych odbiorców i zwiększają zasięg postów. Zaliczamy do nich:
- zdjęcie jakości HD – wyróżnia się spośród innych fotografii oraz powoduje chęć rozpowszechniania posta przez obserwatorów strony
- post w postaci Print screena – przykuwa uwagę oraz zapewnia wiarygodność treści
- kreatywna infografika – graficzna mieszanka treści i obrazu, którą ludzki mózg przetwarza znacznie szybciej od tradycyjnych postów
- fotografia z pracy – pokazuje konsumentom, w jaki sposób działa firma i jednocześnie buduje lojalność oraz zaufanie konsumentów
- post przekazujący tożsamość marki – metaforyczny przekaz wartości marki buduje lojalność klientów
Social media to przyszłość promocji zarówno dla mniejszych, jak i większych firm. Bez względu na rodzaj działalności okazują się przydatne. Podstawą marketingu jest podążanie za rozwijającą się technologią, a więc kanały społecznościowe okazują się niezbędne.