Zaznacz stronę

Sukces małych firm w dużej mierze spowodowany jest prowadzeniem zintegrowanej komunikacji marketingowej. Wiąże się to z promocją w social mediach. Kanały społecznościowe dostarczają firmom wiele korzyści. W obecnych czasach pomagają dotrzeć do kluczowych klientów i efektywnie kształtować wizerunek marki w umysłach nabywców.

Media społecznościowe, czyli spersonalizowany kontakt z klientem

Każdego dnia media społecznościowe ulegają modyfikacjom i są wyposażane w szereg dodatkowych funkcji. Kluczowe portale umożliwiające prowadzenie działań promocyjnych dla firmy to Facebook, Instagram, Twitter oraz Snapchat.  Korzystając z Facebooka można rozpocząć od założenia firmowego fanpage’a. Samo prowadzenie takiej strony to nic, w porównaniu z możliwościami promocyjnymi. W prosty sposób można utworzyć na Facebooku płatną reklamę, która trafi do docelowej grupy odbiorców oraz jednocześnie analizować statystyki własnych działań promocyjnych. Co więcej, od niedawna pojawiła się możliwość tworzenia spersonalizowanych reklam za pomocą Messengera. Ten sposób promocji pozwala tworzyć indywidualne oferty, dostosowane do potrzeb danego konsumenta. Snapchat to również ciekawe narzędzie, ponieważ w prosty i często darmowy sposób można skontaktować się z konkretnym klientem. Wystarczy mieć go w gronie znajomych, a następnie wysłać indywidualnego Snapa.

Social Media to większe grono lojalnych klientów

Prowadzenie firmowego fanpage’a na Facebooku daje firmom dowolność w dodawaniu postów, zdjęć oraz reklam. Częste wpisy w mediach społecznościowych, które angażują klientów w wyrażanie własnych opinii, przyczyniają się do kształtowania więzi marki z klientem. Ponadto zadowoleni klienci podsyłają stronę swoim znajomym oraz często rekomendują produkty, bądź usługi firmy. Instagram również daje bogate możliwości powiększania liczby klientów, a na pewno pozwala trafić do większej grupy odbiorców. Odpowiednie wykorzystanie hashtagów pozwala dotrzeć do osób, które dotychczas nigdy nie słyszały o firmie. Ciekawym rozwiązaniem dla firm jest tworzenie instagramowych konkursów, związanych z publikowaniem jakiegoś zdjęcia bądź posta. Co prawda wiąże się to z niewielkim kosztem, który trzeba przeznaczyć na nagrody, ale szansa na przyciągnięcie nowych obserwujących jest bezcenna.

Media społecznościowe a kształtowanie wizerunku

Czynne funkcjonowanie firmy w social mediach pozwala na wykreowanie oczekiwanego wizerunku w oczach nabywców. Dobrze jest zadbać o odpowiednią szatę graficzną oraz spójność tekstów. Biorąc pod uwagę możliwości Instagrama, warto w pełni wykorzystać istniejące filtry do edycji zdjęć. Najlepiej, żeby były jednolite w kolejnych publikacjach.  Snapchat jest równie ciekawym narzędziem, ale głównie sprawdza się w przyciąganiu młodszych odbiorców. Obecnie Snapchat umożliwia tworzenie własnych geofiltrów oraz prowadzenie kampanii reklamowych. Jest przydatny, ponieważ pokazuje to, co się dzieje w danej chwili, a w przypadku niepowodzenia pozwala uniknąć fali krytyki.

Kreatywne posty – sposoby uzyskania większego zasięgu

Obecnie w social mediach istnieje wiele sposobów, które powodują pozyskanie nowych odbiorców i zwiększają zasięg postów. Zaliczamy do nich:

  • zdjęcie jakości HD – wyróżnia się spośród innych fotografii oraz powoduje chęć rozpowszechniania posta przez obserwatorów strony
  • post w postaci Print screena – przykuwa uwagę oraz zapewnia wiarygodność treści
  • kreatywna infografika – graficzna mieszanka treści i obrazu, którą ludzki mózg przetwarza znacznie szybciej od tradycyjnych postów
  • fotografia z pracy – pokazuje konsumentom, w jaki sposób działa firma i jednocześnie buduje lojalność oraz zaufanie konsumentów
  • post przekazujący tożsamość marki – metaforyczny przekaz wartości marki buduje lojalność klientów

Social media to przyszłość promocji zarówno dla mniejszych, jak i większych firm. Bez względu na rodzaj działalności okazują się przydatne. Podstawą marketingu jest podążanie za rozwijającą się technologią, a więc kanały społecznościowe okazują się  niezbędne.

 

Czym jest księgowość online i czy warto z niej korzystać?

Stało się – założyłeś własną firmę. Jeśli chcesz mieć więcej czasu na rozwijanie swojego biznesu i nie martwić się, czy prawidłowo dopełniłeś wszystkich formalności, warto skorzystać z profesjonalnych usług księgowych. Sprawdź, dlaczego warto zdecydować się na...

E-mail marketing – dlaczego jest ważny dla Twojego biznesu?

Wielu nowych przedsiębiorców nie docenia możliwości e-mail marketingu i tego co może uzyskać dzięki wysyłaniu ciekawych komunikatów do swoich klientów. Poznaj podstawowe zasady działania tego narzędzia i zacznij wykorzystywać́ go w codziennej...

Sama strona www nie wystarczy – jak ją wypromować?

Zrobiliśmy to - otworzyliśmy firmę i podjęliśmy pierwsze kroki, aby ją wypromować, rozpowszechnić w świadomości klientów. Przede wszystkim stworzyliśmy stronę internetową, która będzie naszym głównym miejscem kontaktu z klientami, prezentowania...

Jak ruszyć z własną firmą? Co jest najważniejsze na początku?

Początki zawsze są trudne i odnosi się to do wielu dziedzin życia. Ruszyć z miejsca, by osiągnąć sukces, nie jest łatwo, ale nie oznacza to, że jesteśmy skazani na porażkę. Trzeba myśleć pozytywnie, liczyć na trochę szczęścia, ale jak wiadomo -...

Profil zaufany oraz podpis elektroniczny – czym się różnią i dlaczego warto je posiadać?

Od niepamiętnych czasów załatwianie spraw urzędowych stanowi problem dla większości obywateli. Aby temu zaradzić Ministerstwo Cyfryzacji udoskonaliło swoje usługi, dając możliwość utworzenia profilu zaufanego oraz podpisu elektronicznego....

Jak pozyskać fundusze na rozwój własnej firmy?

Chcesz otworzyć własną firmę, ale przeraża Cię stos formalności, a przede wszystkim – nie masz wystarczającej ilości pieniędzy? A może masz już firmę, ale chcesz ją rozwinąć zatrudniając większą ilości ludzi, ale brakuje Ci na ten cel środków?...

Promocja firmy w Social Media – korzyści

Sukces małych firm w dużej mierze spowodowany jest prowadzeniem zintegrowanej komunikacji marketingowej. Wiąże się to z promocją w social mediach. Kanały społecznościowe dostarczają firmom wiele korzyści. W obecnych czasach pomagają dotrzeć do...

Wizerunek firmy – dlaczego jest tak ważny?

Wizerunek firmy to ostatnio bardzo popularny i wyświechtany termin – dużo osób mylnie uważa, że jest to tylko kolor długopisów czy logo. Nic bardziej mylnego. Na wizerunek firmy oprócz identyfikacji wizualnej składają się wszelkie działania prowadzone przez firmę,...

Darmowe metody promocji firmy

Żadna firma nie może dobrze funkcjonować i skutecznie rywalizować z konkurencją bez odpowiedniej promocji. Działa ona jak tlen, sprawia, że przedsiębiorstwo ma stały dopływ świeżego powietrza - nowych klientów. Jak jednak zdobyć nowe zlecenia, kiedy nie mamy zbyt dużo...

Rejestracja firmy od A do Z

A jakby tak zrezygnować z etatu i przenieść się na “swoje”? Wielu osobom ten pomysł wydaje się kuszący i nic dziwnego - własna firma pozwala jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła, zrealizować zawodowe plany, wprowadzić koncepcje i pomysły, których nie mamy...