Zaznacz stronę

Sukces małych firm w dużej mierze spowodowany jest prowadzeniem zintegrowanej komunikacji marketingowej. Wiąże się to z promocją w social mediach. Kanały społecznościowe dostarczają firmom wiele korzyści. W obecnych czasach pomagają dotrzeć do kluczowych klientów i efektywnie kształtować wizerunek marki w umysłach nabywców.

Media społecznościowe, czyli spersonalizowany kontakt z klientem

Każdego dnia media społecznościowe ulegają modyfikacjom i są wyposażane w szereg dodatkowych funkcji. Kluczowe portale umożliwiające prowadzenie działań promocyjnych dla firmy to Facebook, Instagram, Twitter oraz Snapchat.  Korzystając z Facebooka można rozpocząć od założenia firmowego fanpage’a. Samo prowadzenie takiej strony to nic, w porównaniu z możliwościami promocyjnymi. W prosty sposób można utworzyć na Facebooku płatną reklamę, która trafi do docelowej grupy odbiorców oraz jednocześnie analizować statystyki własnych działań promocyjnych. Co więcej, od niedawna pojawiła się możliwość tworzenia spersonalizowanych reklam za pomocą Messengera. Ten sposób promocji pozwala tworzyć indywidualne oferty, dostosowane do potrzeb danego konsumenta. Snapchat to również ciekawe narzędzie, ponieważ w prosty i często darmowy sposób można skontaktować się z konkretnym klientem. Wystarczy mieć go w gronie znajomych, a następnie wysłać indywidualnego Snapa.

Social Media to większe grono lojalnych klientów

Prowadzenie firmowego fanpage’a na Facebooku daje firmom dowolność w dodawaniu postów, zdjęć oraz reklam. Częste wpisy w mediach społecznościowych, które angażują klientów w wyrażanie własnych opinii, przyczyniają się do kształtowania więzi marki z klientem. Ponadto zadowoleni klienci podsyłają stronę swoim znajomym oraz często rekomendują produkty, bądź usługi firmy. Instagram również daje bogate możliwości powiększania liczby klientów, a na pewno pozwala trafić do większej grupy odbiorców. Odpowiednie wykorzystanie hashtagów pozwala dotrzeć do osób, które dotychczas nigdy nie słyszały o firmie. Ciekawym rozwiązaniem dla firm jest tworzenie instagramowych konkursów, związanych z publikowaniem jakiegoś zdjęcia bądź posta. Co prawda wiąże się to z niewielkim kosztem, który trzeba przeznaczyć na nagrody, ale szansa na przyciągnięcie nowych obserwujących jest bezcenna.

Media społecznościowe a kształtowanie wizerunku

Czynne funkcjonowanie firmy w social mediach pozwala na wykreowanie oczekiwanego wizerunku w oczach nabywców. Dobrze jest zadbać o odpowiednią szatę graficzną oraz spójność tekstów. Biorąc pod uwagę możliwości Instagrama, warto w pełni wykorzystać istniejące filtry do edycji zdjęć. Najlepiej, żeby były jednolite w kolejnych publikacjach.  Snapchat jest równie ciekawym narzędziem, ale głównie sprawdza się w przyciąganiu młodszych odbiorców. Obecnie Snapchat umożliwia tworzenie własnych geofiltrów oraz prowadzenie kampanii reklamowych. Jest przydatny, ponieważ pokazuje to, co się dzieje w danej chwili, a w przypadku niepowodzenia pozwala uniknąć fali krytyki.

Kreatywne posty – sposoby uzyskania większego zasięgu

Obecnie w social mediach istnieje wiele sposobów, które powodują pozyskanie nowych odbiorców i zwiększają zasięg postów. Zaliczamy do nich:

  • zdjęcie jakości HD – wyróżnia się spośród innych fotografii oraz powoduje chęć rozpowszechniania posta przez obserwatorów strony
  • post w postaci Print screena – przykuwa uwagę oraz zapewnia wiarygodność treści
  • kreatywna infografika – graficzna mieszanka treści i obrazu, którą ludzki mózg przetwarza znacznie szybciej od tradycyjnych postów
  • fotografia z pracy – pokazuje konsumentom, w jaki sposób działa firma i jednocześnie buduje lojalność oraz zaufanie konsumentów
  • post przekazujący tożsamość marki – metaforyczny przekaz wartości marki buduje lojalność klientów

Social media to przyszłość promocji zarówno dla mniejszych, jak i większych firm. Bez względu na rodzaj działalności okazują się przydatne. Podstawą marketingu jest podążanie za rozwijającą się technologią, a więc kanały społecznościowe okazują się  niezbędne.

 

EKO firma, czyli jak wykorzystać ekologię w funkcjonowaniu firmy

Ekologiczny, naturalny – te słowa zagościły na stałe w naszym słowniku i w ostatnich latach powtarzają się coraz częściej. Czy to tylko moda, a może coś więcej? Spójrz, jak może funkcjonować EKO firma i jak wdrożyć ekologię w jej DNA. Ekologia to nie tylko moda Przez...

Wizytówka i pieczątka czy nadal są potrzebne?

Obecne czasy wymuszają zmiany w zakresie reklamowania się firm. Do lamusa odeszły bezpowrotnie anonse w gazetach, coraz popularniejsze są formy reklamowania się w sieci, z których przedsiębiorcy chętnie korzystają. Czy wobec tego wizytówka i pieczątka to atrybuty...

Jak można samodzielnie promować firmę na Facebooku?

Facebook to najpopularniejszy na świecie portal społecznościowy, który od wielu lat jest czymś więcej niż tylko miejscem spotkań online ze znajomymi. Czy wiesz jak wykorzystać jego potencjał i samodzielnie promować swoją firmę na Facebooku? Rozpocznij od wyznaczenia...

Czy samochód w firmie ma wpływ na jej rozwój?

Jedną z oznak rozwoju firmy są coraz większe zasoby finansowe, którymi dysponuje. Dla wielu przedsiębiorstw jest to krytyczny moment. Czasem po prostu ulega się pokusie i “inwestuje” zarobione pieniądze w produkty, które są wskaźnikami sukcesu i stylu życia na wysokim...

Jak założyć własny sklep bez poważnych inwestycji?

Myślisz o założeniu własnego biznesu, ale nie stać się na duże inwestycje finansowe? Może dropshippingowy to rozwiązanie dla Ciebie? Z naszego poradnika dowiesz się jak założyć własny sklep internetowy działający w modelu dropshippingu, czy też jak wybrać hurtownie, z...

Jak się przygotować do prowadzenia biznesu?

W dzisiejszych czasach coraz więcej osób decyduje się na założenie własnej działalności gospodarczej. W obliczu wszystkich formalności można jednak poczuć się bardzo zdezorientowanym i zagubionym. Z tego powodu do prowadzenia biznesu trzeba się odpowiednio przygotować...

Organizacja sprzedaży na Allegro

Allegro to jeden z obowiązkowych portali dla e-handlowców. To właśnie od Allegro wiele osób zaczyna przygodę ze sprzedażą przez Internet. Sprzedażą na Allegro trudnią się zarówno małe sklepiki, jak i krajowi potentaci. Popularność tego serwisu wynika z tego, że...

Jak rozliczyć samochód osobowy

Jak rozliczyć samochód osobowy? W 2019 roku zostały wprowadzone zmiany w rozliczeniach samochodów. Dotyczą one zarówno rozliczania samochodu prywatnego, firmowego, jak i tego w leasingu, czy też wynajmowanego. Dlatego też warto zapoznać się z obowiązującym prawem, aby...

Czym jest księgowość online i czy warto z niej korzystać?

Stało się – założyłeś własną firmę. Jeśli chcesz mieć więcej czasu na rozwijanie swojego biznesu i nie martwić się, czy prawidłowo dopełniłeś wszystkich formalności, warto skorzystać z profesjonalnych usług księgowych. Sprawdź, dlaczego warto zdecydować się na...

E-mail marketing – dlaczego jest ważny dla Twojego biznesu?

Wielu nowych przedsiębiorców nie docenia możliwości e-mail marketingu i tego co może uzyskać dzięki wysyłaniu ciekawych komunikatów do swoich klientów. Poznaj podstawowe zasady działania tego narzędzia i zacznij wykorzystywać́ go w codziennej...
Secured By miniOrange