Zaznacz stronę

Allegro to jeden z obowiązkowych portali dla e-handlowców. To właśnie od Allegro wiele osób zaczyna przygodę ze sprzedażą przez Internet. Sprzedażą na Allegro trudnią się zarówno małe sklepiki, jak i krajowi potentaci.

Popularność tego serwisu wynika z tego, że przyciąga on rzeszę klientów. Wskazuje się, że znaczna część Polaków od Allegro zaczyna poszukiwania potrzebnego im produktu, a nawet usługi! Dla przedsiębiorcy oznacza to jedno, że obecność na Allegro jest obowiązkowa. Swoją sprzedaż na tym serwisie trzeba jednak dobrze zorganizować. Dzięki temu klienci będą zadowoleni, a obsługa sklepu na Allegro mniej absorbująca.

Jak zorganizować sprzedaż w Internecie?

Sprzedaż w Internecie to prężnie rozwijająca się dziedzina gospodarki. W Polsce stale przybywa sklepów internetowych, a zakupy online umożliwia coraz więcej marek, które od lat działały tylko stacjonarnie. Sprzedawanie w Internecie wydaje się bardzo łatwe, jednak jeśli się w nią zagłębi to można się przekonać, że bez dobrej organizacji ani rusz. Ta ważna jest zarówno przy prowadzeniu sklepu online, jak i przy sprzedaży przez Allegro. Warte jest zaznaczenie, że te obydwie formy sprzedaży wcale się nie wykluczają, a wręcz przeciwnie świetnie uzupełniają.

Organizacja sprzedaży przez Internet to przede wszystkim postawienie na automatyzację. Pozwala ona usprawnić wiele procesów, a także wyeliminować popełnianie błędu. Właściciele sklepów internetowych mogą skorzystać z wielu narzędzi usprawniających pracę. Działają one i w zakresie Allegro i zwykłych sklepów na najpopularniejszych skryptach.

Jak zorganizować sprzedaż na Allegro?

Sprzedaż na Allegro najłatwiej zorganizować sięgając po systemy do zarządzania. Wyposażone są one w szereg funkcji, które pozwolą na prowadzenie biznesu na tej platformie. Ich podstawowe funkcje to wystawianie aukcji, tworzenie przesyłek, wystawianie faktur. Dobry manager sprzedaży na Allegro oferuje jednak o wiele więcej. Wśród jego funkcjonalności można odnaleźć np.:

  • Informowanie o pobranie prowizji,
  • Wysyłanie maili o pobranych zamówieniach,
  • Generowanie etykiet nadawczych i nadawanie paczek do zamówień,
  • Import aukcji do księgowości online,
  • Integracja z magazynem online,
  • Integracje z e-płatnościami,
  • Integracje z czołowymi kurierami,
  • Automatyczne wznawianie aukcji,
  • Prowadzenie gospodarki magazynowej,
  • Definiowanie szablonów aukcji,
  • Automatyczne dodawanie kontrahentów,
  • Wystawianie aukcji z opóźnieniem czasowym.

Korzystając z managera sprzedaży na Allegro, zyskuje się szereg korzyści. Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na współpracę z tym narzędziem, doceniają przede wszystkim dostęp do danych przez 24 godziny na dobę, bezpieczeństwo danych, łatwą obsługę i wsparcie ekspertów. Ważne jest również to, że manager sprzedaży na Allegro nie wymaga zakładania sklepu internetowego- umożliwia sprzedaż bez niego.

Sprzedaż na Allegro – jak to robić z sukcesem?

Sprawne zarządzanie aukcjami, sprzedażą i obsługą klient to dopiero połowa klucza do sukcesu. Drugą stanowi wizerunek, jaki zbuduje sprzedawca. Tego nie da się (jeszcze) zautomatyzować i należy o to zatroszczyć się osobiście. Sprzedając na Allegro, warto zadbać o to, aby pokazać się klientom z jak najlepszej strony, wzbudzić ich zaufanie i być wiarygodnym.  W tym celu trzeba pamiętać o szczegółach i detalach takich jak np. dobre zdjęcia, estetyczny wygląd szablonu, dobre opisy, spójność marki ze sprzedawanymi produktami, wiarygodne informacje w zakładce O MNIE, wskazanie danych kontaktowych.