Zaznacz stronę

Myślisz o założeniu własnego biznesu, ale nie stać się na duże inwestycje finansowe? Może dropshippingowy to rozwiązanie dla Ciebie? Z naszego poradnika dowiesz się jak założyć własny sklep internetowy działający w modelu dropshippingu, czy też jak wybrać hurtownie, z którymi chcesz współpracować. Podpowiemy również, w jaki sposób przyciągnąć zainteresowanie klientów i dbać o dobre relacje z nimi, a także czy można prowadzić sklep internetowy bez  posiadania firmy.

Jeśli nie masz funduszy na duże inwestycje, biznes oparty na dropshippingu może być właśnie dla Ciebie. Nie wymaga dużych nakładów pieniędzy, ponieważ sprzedaż prowadzona jest jedynie przez Internet, nie musisz również inwestować w produkty przed ich sprzedażą, ani wynajmować powierzchni magazynowych. Jak zacząć dropshipping i na co zwróci uwagę przy prowadzeniu sklepu opartym na tym modelu?

Dropshipping jak zacząć?

Jednym z najważniejszych punktów w prowadzeniu e-commerce jest wybór asortymentu, którym chcesz handlować. W przypadku dropshipping wybór jest naprawdę ogromny, a Twój sklep może oferować szeroki asortyment z różnych branż, lub też skupić się tylko na jednej kategorii produktów. Przed ostateczną decyzją, należy sprawdzić, kilka istotnych aspektów:

– jak dużą masz konkurencję,

– na co postawić, by się wyróżnić.

– jakie jest ryzyko zwrotów,

– jakie gabaryty mają oferowane przez Ciebie produkty oraz, czy będziesz miał miejsce na przechowywanie zwrotów.

Jeśli już wiesz, co chcesz sprzedawać, należy wybrać hurtownie działającą w modelu dropshipping i nawiązać z nimi współpracę. Obecnie wybór jest naprawdę szeroki, więc bez trudu znajdziesz miejsca, z którymi nawiążesz współpracę.

Na koniec musisz pomyśleć o opracowaniu różnych strategii e-marketingowych, które przyciągną klientów do Twojego sklepu. Nie chodzi tylko o stworzenie odpowiedniej strony Internetowej, lecz także zadbanie o właściwy kontent, który będzie się na niej znajdował, czy też prowadzenie kampanii w social mediach, by dotrzeć ze swoją ofertą do wybranej grupy klientów.

Jeśli są to Twoje początki w działalności e-commerce, może warto pomyśleć o prowadzeniu sprzedaży bez firmy. Czy jednak dropshipping bez firmy jest możliwy?

Dropshipping bez firmy – jakie są możliwości?

Zaletą dropshippingu, jest brak konieczności zakładania własnej działalności na samym początku prowadzenia sklepu, co dodatkowo obniża jego koszty. Przepisy wprowadzone przez Konstytucje Biznesu w 2018 roku umożliwiają prowadzenie działalności nieewidencjonowanej, bez płacenia składek ZUS. Warunkiem jest nieprzekroczenie miesięcznego limitu zarobków, który wynosi połowę minimalnego wynagrodzenia ustalonego w danym roku. A co jeśli Twoje przychody będą wyższe? Czy to oznacza, że będziesz musiał założyć własną firmę? Nie koniecznie.

Istnieje obecnie coraz więcej specjalistycznych platform e-commerce, które oferują założenie i prowadzenie sklepu internetowego dropshipping tak jak https://ec-at.com/. Jest to niezwykle wygodne rozwiązanie, szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z handlem Internetowym.  Jest to wyspecjalizowana platforma oferująca prowadzenie w pełni zautomatyzowanego sklepu internetowego w technologii full dropshipping. Dzięki temu możesz korzystać z gotowych szablonów stron, masz szeroki asortyment produktów do wyboru i liczne hurtownie dropshipping, z którymi możesz współpracować. Firma prowadząca taką platformę zajmuje się również kwestiami zwrotów czy też reklamacji, a także zapewnia wsparcie techniczne przy prowadzeni strony internetowej. Inną korzystną dla początkujących sprzedawców opcją  jest brak konieczności zakładania własnej działalności gospodarczej, obowiązki formalne związane z prowadzeniem biznesu bierze na siebie firma tworząca i oferująca współpracę w ramach platformy e-commerce.

Dropshipping – co sprzedawać?

Jest to jedno z najważniejszych pytań, jakie należy sobie postawić, zanim założysz sklep internetowy. Aby znaleźć na nie odpowiedź, należy dokonać dokładniejszej analizy rynku i sprawdzić, czego poszukują internauci. Zazwyczaj jednym z pierwszych pomysłów to branża fashion, która doskonale sprzedaje się w Internecie. Według badań z 2019 roku aż 69% sprzedanych produktów pochodziło z branży ubrania, akcesoria i dodatki, zaś 55% to obuwie. W tym wypadku musisz się jednak liczyć, nie tylko z bardzo silną konkurencją, lecz także dużą ilością zwrotów, jakie się pojawiają w takich sklepach. Dużą popularnością cieszą się również produkty sportowe, książki i płyty, oraz ubranka i zabawki dziecięce.

Jak już wiesz, co chcesz sprzedawać, kolejnym niezwykle ważnym krokiem jest wybór i nawiązanie współpracy z hurtowniami dropshippingowymi. Będzie to Twój najważniejszy partner biznesowy, od którego zależy wiele szczegółów działania Twojego sklepu, dlatego tak istotny jest właściwa selekcja. Dlatego przed podjęciem decyzji trzeba zwróci uwagę na takie kwestie jak:

·         czas realizacji zamówienia;

·         możliwość korzystania z własnego kuriera lub różnych firm dostawczych;

·         możliwość korzystania z własnych etykiet, czy innych zindywidualizowanych elementów pakowania;

·         częstotliwość aktualizowania stanów magazynowych – im częściej, tym lepiej, by oferować w sklepie jedynie dostępne produkty;

·         dokładność parametrów i czytelność opisów, które stanowią główną informację o produkcie;

·         dobrej jakości zdjęcia asortymentu, z których będziesz korzystać na swojej stronie;

Gdzie można więc znaleźć hurtownie dropshippingowe?

·         na listach platform dropshippingowych,

·         grupach na Facebooku,

·         w wyszukiwarce,

·         podczas targów branżowych i e-commerce,

·         tradycyjny hurtownie, z którymi można nawiązać współpracę dropshipping.

Jak zarabiać na droppshipingu?

By Twój sklep internetowy odniósł sukces zaoszczędzone pieniądze oraz czas należy zainwestować w odpowiednią promocję i działania e-marketingowe. Zadbaj o rzeczowe opisy produktów oraz prowadź bloga, w którym Twoi klienci będą mogli znaleźć ciekawe informacje i porady, związane z produktami, które oferujesz. Dzięki temu chętniej będą wracać na Twoją stronę. To jednak nie wszystko, docieraj do swoich potencjalnych klientów, korzystając również z portali społecznościowych, czy różnych sposobów sprzedaży, np. na Allegro. To wszystko umożliwi Ci dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Zachęcaj również do zakupów, przygotowując różne ciekawe promocje.

Na koniec nie zapomnij o wysokim standardzie obsługi klienta. Miej stały kontakt z nabywcami i szybko oraz rzeczowo odpowiadaj na ich pytania, czy komentarze zamieszczane na portalach społecznościowych. Warto posiadać na swojej stronie czat, dzięki któremu Twoi odbiory będą mogli szybko uzyskać potrzebne o produkcie informacje. Udostępnij również numer kontaktowy, by można było dodzwonić się do obsługi sklepu. Pamiętaj, że często sklepy oferujące takie same lub podobne produkty wygrywają nie ceną, ale profesjonalną obsługą klienta.

Secured By miniOrange